Szkolenia będą odbywać się online na platformie ClickMeeting.
Wydarzenia są bezpłatne.
Szkolenia mają na celu zapoznanie nauczycieli ze standardami postępowania dotyczącymi wspierania uczniów w kryzysie samobójczym, po próbie samobójczej oraz w obliczu śmierci samobójczej w społeczności szkolnej. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jakie symptomy mogą wskazywać na obecność kryzysów samobójczych u dzieci i młodzieży, jakie działania interwencyjne można realizować w odpowiedzi na podejrzenie kryzysów samobójczych u młodych osób oraz jakie działania postwencyjne są niezbędne w sytuacji prób samobójczych lub samobójstw uczniów.
Szkolenia realizowane w ramach zadnia Opracowanie (przy udziale suicydologów i specjalistów zdrowia publicznego), aktualizacja, upowszechnienie i monitorowanie wdrażania standardów postępowania w przypadku ryzyka zachowań samobójczych skierowanych do adekwatnych grup osób i instytucji, m.in. służby zdrowia, pomocy społecznej, kadry pedagogicznej, rodziców, służb mundurowych, mediów i osób duchownych.
Certyfikowana suicydolożka, psycholożka, trenerka – „To Be”, „Życie warte jest rozmowy”. W ramach „To Be” (2be.edu.pl) oraz we współpracy m.in. z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji, Centrum CBT, Fundacją ETOH oraz placówkami doskonalenia nauczycieli i ośrodkami metodycznymi z całej Polski prowadzi szkolenia dla szkół, placówek oświatowych i różnych instytucji pomocowych, jak wspierać młode osoby z problemami emocjonalnymi i psychicznymi. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego i zespołu roboczego ds. prewencji samobójstw i depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia. Jest zaangażowana w realizację kampanii „Życie warte jest rozmowy” (zwjr.pl), w ramach której prowadzi m.in. konsultacje dla szkół i rodziców oraz szkolenia, webinary. Jest ekspertką Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym IPiN w Warszawie (zapobiegajmysamobojstwom.pl) i opracowuje rekomendacje dla nauczycieli i nauczycieli-specjalistów, dotyczące reagowania w obliczu zagrożenia suicydalnego oraz prowadzi monitoring mediów.. Jest współautorką książek: Interwencje po śmierci samobójczej – o znaczeniu i potrzebie działań postwencyjnych w szkole, Samouszkodzenia – zrozumieć, aby zapobiec, Interwencja kryzysowa. Wybrane zagadnienia, Młodzi w kryzysie, Pracownia rozwoju zawodowego nauczyciela.